۶ کارگر در شعله های آتش سوختند

آتش گرفتن اتاقک استراحت کارگران در یک کارگاه ساختمانی جان 6 کارگر را گرفت.

ساعت ۱۳: ۲ ظهر پنجشنبه 30 فروردین، گزارش یک آتش سوزی واقع در اتوبان شهید یاسینی نرسیده به بیمارستان شهید لواسانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. آتش‌نشانان بلافاصله به محل حادثه که یک طرح در حال ساخت بود اعزام شدند.

داخل سوله‌ای در محوطه کارگاه چندین اتاقک 10 متری برای استراحت کارگران در نظرگرفته شده بود و یکی از اتاقک‌ها در آتش می‌سوخت.
7 کارگر افغانستانی در زمان حادثه داخل اتاقک در حال استراحت بودند که ناگهان میان شعله‌های آتش گرفتار و محبوس شدند. مأموران آتش‌نشانی پس از خاموش کردن آتش موفق شدند یکی از کارگران را که دچار سوختگی شدید هم شده بود از اتاقک خارج کنند و تحویل نیروهای اورژانس بدهند اما 6 کارگر دیگر جان باخته بودند.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: داخل اتاقک غیر از پتو و موکت وسیله دیگری وجود نداشت. انفجاری هم رخ نداده بود چرا که حتی شیشه‌های اتاقک سالم بود. بررسی‌های اولیه نشان داد هفت نفر در این اتاقک در حال استراحت بودند که آتش سوزی از سمت در خروجی آغاز شده بود.
سخنگوی‌ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، در حالی‌که خبر انفجار در پایانه شرق را تکذیب کرد گفت: این حریق هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد ویک‌ کارگاه ساختمانی است.
پس از مرگ 6 کارگر موضوع به بازپرس سالار صنعتگر کشیک ویژه قتل اعلام شد. بلافاصله تیم جنایی راهی محل شده و با اتاقک دودگرفته و سوخته مواجه شدند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که کارگران در سوله‌ای که 10 اتاقک برای استراحت نگهبانان در نظر گرفته شده بود، در حال استراحت بودند. آتش در یکی از اتاقک‌ها که حدود 10 متر بود، رخ داده و شواهد اولیه نشان می‌داد که آتش از اجاق گاز خوراک‌پزی که برای پخت ناهار روشن بود آغاز شده است.
در ادامه تحقیقات هویت قربانیان شناسایی و مشخص شد چهار نفر از آنها برادر بودند. بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور داد تا کارشناسان آتش‌نشانی علت اصلی حادثه را مشخص کنند.

همچنین بازپرس جنایی دستور داده تا کار در طرح به طور موقت تعطیل شود و کارفرما و مدیر طرح که مسئولیت کارگاه را به عهده داشتند به دادسرا احضار و تحقیقات در این رابطه از آنها انجام شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما