گره کور ۱۱ ساله در پرونده قتل پدر و دختر

زن جوان که متهم است با همدستی نامزدش، پدر و خواهر ناتنی‌اش را به قتل رسانده، پس از 11 سال سپری کردن زندان، برای دومین‌بار در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

 28 مرداد سال 1392 گزارش یک جنایت خانوادگی به پلیس اعلام شد. پس از آن مأموران به خانه‌ای 4 طبقه در محله تجریش رفتند و بعد از ورود به خانه با جسد مرد ۶۰ ساله‌ای به نام محمود و دختر خردسالش به نام مریم در واحد طبقه همکف مواجه شدند.

اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه با جسم سخت به سر هر دو قربانی اعلام کردند.

در ادامه، پلیس شناسایی عامل یا عاملان قتل را در دستور کارش قرار داد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که محمود مرد پولداری بوده که با همسر دوم و دخترش در طبقه دوم ساختمان ساکن بودند. دو دختر و یک پسر دیگر محمود از همسر اولش نیز در طبقه‌های دیگر همان ساختمان سکونت دارند.

در تحقیقات بعدی مأموران دریافتند که ساعتی پیش از گزارش قتل نامزد یکی از دخترهای محمود به خانه او رفته بوده است.

در ادامه دختر جوان تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: روز حادثه بیمار بودم نامزدم دنبالم آمد تا من را به دکتر ببرد.

 اما منصرف شدم و نرفتم. بعد نامزدم گفت می‌خواهد به خانه پدرم برود و او را ببیند، اما نامادری‌ام به این بهانه که خانه‌شان نامرتب است، اجازه ملاقات با پدرم را نداد. نامزدم هم به خانه‌شان برگشت. من هم می‌خواستم به داروخانه بروم که پدرم را در راهرو دیدم.

 او گفت میهمان دارد و چون خانه‌شان مرتب نیست، می‌خواهد با دوستش به خانه من بیاید. من هم در را باز گذاشتم و خودم بیرون رفتم اما وقتی به خانه برگشتم با جسد پدر و خواهر ناتنی‌ام در خانه مواجه شدم.

از آنجا که اظهارات دختر جوان متناقض بود، پلیس او و نامزدش را بازداشت کرد.

در ادامه تحقیقات محلی، شاگرد نانوایی سر خیابان به مأموران گفت: روز حادثه این دختر و نامزدش با هم از خانه خارج شدند و ‌رفتند. همچنین کشف آثار خون روی لباس‌های دختر جوان نیز شک پلیس را دوچندان کرد، اما دختر جوان و نامزدش قتل‌ها را گردن نگرفتند و مدرکی هم علیه‌شان به دست نیامد و با قرار وثیقه آزاد شدند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، سه سال بعد از این ماجرا با استناد به این دلایل که قتل در خانه دختر مقتول رخ داده و او و نامزدش تناقض‌گویی‌های زیادی داشتند و چند سال قبل نیز پسر جوان در یک پرونده قتل که همچنان کشف نشده، ردپایش پیدا شد؛ بنابراین یک‌بار دیگر برای هر دو نفر به اتهام مشارکت در قتل کیفرخواست صادر شد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه مادر محمود و همسر دوم مقتول به عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس دو متهم که با قید وثیقه آزاد بودند، بار دیگر اتهام‌شان را انکار کردند.

با پایان دفاعیات دو متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و چون مدرکی علیه آنها به دست نیامد، تبرئه شدند.

شکسته شدن حکم تبرئه

اما با اعتراض اولیای دم به این حکم، پرونده در دیوان‌عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات حکم تبرئه را نقض کردند و خواستار از سر‌گیری تحقیقات شدند.

دومین جلسه دادگاه

با گذشت 11 سال از این دو جنایت، بار دیگر زوج جوان پای میز محاکمه ایستادند و ابتدا اولیای دم برای عاملان قتل درخواست قصاص کردند.

 سپس دو متهم هم با تکرار اظهارات قبلی دوباره بر بی‌گناهی‌شان تأکید کردند.در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما