سناریوی دروغین سرقت برای اخاذی از بیمه

دست مردی که با طرح نقشه‌ یک زورگیری صوری قصد داشت از بیمه اخاذی کند، رو شد.

مردی میانسال اواخر فروردین ماه امسال به دادسرای جنایی مراجعه کرد و با طرح شکایتی گفت: من راننده کامیون هستم و از یکی از کارخانه‌های تن ماهی از جنوب کشور برای یکی از شهرستان‌ها ۲ تن کنسرو تن ماهی بار زده بودم.

در مسیر رفتن به آن شهرستان از اتوبان آزادگان عبور می‌کردم که دو موتورسیکلت که هرکدام دو ترک بودند، سعی کردند راهم را سد کنند.

با این وجود توقف نکردم اما آنها دست‌بردار نبودند و با پرتاب چیزی، شیشه‌های کامیونم را شکستند. در نهایت مجبور به توقف شدم. آن موقع بود که آنها با چاقو سراغم آمدند و دست و پا و چشمم را بستند و داخل ماشین خودم انداختند.

چند ساعت بعد با هر سختی بود دست و پایم را باز کردم و متوجه شدم آنها دو تن کنسرو ماهی و گوشی موبایلم را سرقت کرده‌اند.

با طرح این شکایت تحقیقات جنایی در مورد این سرقت آغاز شد ولی ردی از سارقان به دست نیامد تا اینکه مشخص شد فردی که تلفن همراه شاکی را در اختیار دارد با خانواده مرد راننده در حال چت کردن است. به این ترتیب خود راننده  شاکی در مظان اتهام قرار گرفت.

راننده کامیون وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: این سرقت ساختگی را طراحی کردم تا خسارتم را که قبلا بیمه نداده بود جبران کنم.

او در توضیح انگیزه خود گفت: چند وقت پیش تصادف کردم و شرکت بیمه خسارت کامل را به من نداد برای همین این نقشه را طراحی کردم. می‌دانستم بار تن ماهی از سوی خریدار بیمه شده است و او خساراتش را از بیمه دریافت می‌کند و من هم به پولم می‌رسم.

برای همین قسمتی از جاده را که می‌دانستم دوربین مداربسته ندارد به عنوان جایی که سرقت اتفاق افتاده است به ماموران اعلام کردم.

تن ماهی‌ها را هم به انباری بردم و معمولا جمعه و پنجشنبه‌ها در تهران به صورت عمده می‌فروختم تا خریداران به شهرستان ببرند. چند وقتی از ماجرا گذشته بود و فکر می‌کردم پرونده با پرداخت حق بیمه مختومه شده است به همین خاطر فکر نمی‌کردم با روشن کردن موبایل مشکل پیش بیاید به همین دلیل به خانواده‌ام پیام دادم اما شناسایی و بازداشت شدم.

در حال حاضر با افشا شدن حقیقت تحقیقات در مورد این زورگیری ساختگی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما