معرفی جعبه و ساک دستی

جعبه بسته بندی و ساک دستی تبلیغاتی دو نمونه از ابزارهایی هستند که می‌توانند نظر افراد را به سوی یک برند جلب کنند و فروش محصولات برند را افزایش دهند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که هر نوع بسته بندی یا ساک دستی تبلیغاتی، باعث افزایش فروش و برندینگ نمی‌شود. بلکه جعبه بسته بندی و ساک دستی زمانی به افزایش فروش و برندینگ کمک می‌کنند که طراحی آن‌ها خلاقانه، خاص و یونیک باشد همچنین کیفیت بالایی داشته باشند.

شرکت چاپ نونگاه حدود 10 سال است که در حوزه چاپ و تولید ابزارهای تبلیغاتی تجربه دارد و انواع جعبه بسته بندی و ساک دستی تبلیغاتی را بر اساس جدیدترین کارهای روز دنیا تولید می‌نماید.

جعبه بسته بندی چیست؟

جعبه‌ بسته بندی، ابزاری است که یک کالا پس از تولید در آن قرار می‌گیرد تا هنگام جابجایی از ضربات و آسیب‌ها در امان باشد. جنس جعبه‌ بسته بندی معمولا از مقوا یا پلاستیک است و نام برند سازنده به همراه تصویر و مشخصات کالا بر روی جعبه درج می‌شود.

انواع جعبه‌ بسته بندی

جعبه‌های مخصوص بسته بندی علاوه بر اینکه از یک محصول در برابر ضربه محافظت می‌کنند، باعث راحتی بیشتر در حمل و نقل محصولات نیز می‌شوند. با توجه به این که هر کالایی یک ویژگی‌های دارد، جعبه‌های بسته بندی هم در انواع مختلف زیر تولید می‌گردند:

1668094492_C3tH4

جعبه کارتنی

کارتن، معمولا به دلیل ساختار محکمی که دارد در برابر ضربه و اجسام سنگین مقاوم است. به همین منظور، جعبه بسته بندی کالاهایی که وزن سنگینی دارند یا نباید ضربه بخورند را از کارتن می‌سازند. از جعبه کارتنی برای بسته بندی انواع لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و… استفاده می‌شود.

جعبه مقوایی

جعبه‌های مقوایی نوع دیگری از  انواع جعبه‌های بسته بندی هستند که با مقوا ساخته می‌شوند. این مدل از جعبه‌های بسته بندی معمولا وزن سبکی دارند و مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و اجسام سنگین پایین است. به همین دلیل برای بسته بندی کردن کالاهای سبک وزن، مواد غذایی و لوازم خانگی کوچک از جعبه مقوایی استفاده می‌کنند.

جعبه لمینتی

جعبه لمینتی همانطور که از نام آن مشخص است از مواد لمینه شده ساخته می‌شود. این مدل جعبه بیشتر برای بسته بندی کالاهای لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا جعبه‌های لمینتی ویژگی‌های زیر را دارند:

  • ضد آب و رطوبت هستند.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند.
  • از نظر ظاهری جذاب و شیک هستند.
  • به راحتی پاره یا خراشیده نمی‌شوند.

مزایای استفاده از جعبه بسته بندی

  1. تبلیغات و بازاریابی: جعبه بسته بندی یک ابزار ساده برای تبلیغات و بازاریابی به حساب می‌آید. چون در صورتی که جعبه کالا، خاص و منحصربفرد باشد؛ نام و لوگو برند به خوبی در ذهن مخاطب حک می‌شود.
  2.  محفاظت از محصول: کالاها حین جابجایی ممکن است ضربه بخورند یا آسیب ببینند. جعبه بسته بندی نقش یک پوشش را بازی می‌کند و از آسیب‌های احتمالی مثل ضربه، خراش و فشار که ممکن است به کالا وارد شود، جلوگیری می‌نماید.
  3. تسهیل حمل و نقل: یکی دیگر از مزایای جعبه مخصوص بسته بندی این است که فرآیند حمل و نقل کالا را آسان می‌کند.
  4. معرفی محصول به مخاطبین: بر روی جعبه بسته بندی کالاها اطلاعاتی مانند نام شرکت سازنده، لوگو شرکت، آدرس شرکت و مشخصات فنی کالا درج می‌گردد. پس می‌توان گفت جعبه بسته بندی ابزاری برای شناساندن یک برند به مخاطبین محسوب می‌شود. در واقع جعبه عاملی برای هویت بخشیدن به یک برند است.
  5. افزایش فروش: اکثر افراد به جذابیت‌های بصری علاقه مند هستند. به همین دلیل برخی از افراد یک کالا را فقط به خاطر بسته بندی جذابی که دارد، خریداری می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت که یکی از مزایای جعبه بسته بندی، افزایش فروش کالا است.
  6. شمارش سریع کالا: یکی از وظایف انبارداران این است که به صورت دوره‌ای، تعداد کالاهای موجود را گزارش دهند. قطعا شمارش تک تک، کالاها یک فرآیند بسیار طولانی خواهد بود. اما زمانی که کالاها به صورت دسته دسته در جعبه بسته بندی باشند، انباردار فقط تعداد جعبه‌های موجود در انبار را می‌شمارد وتعداد کالاها به راحتی شمارش می‌شود.

نقش جعبه بسته بندی در هویت برند

منظور از هویت برند، مجموعه‌ای از اجزای بصری مانند لوگو، رنگ و … است. در واقع این اجزا، ایده‌های یک کسب‌وکار را به مخاطب نشان می‌دهند. به عبارتی باید گفت که هویت برند، عاملی است که باعث می‌شود مخاطبین یک برند را بهتر بشناسند و ویژگی‌های آن را به خاطر بسپارند.

در حالت کلی می‌توان گفت که جعبه مخصوص بسته بندی به دلایل زیر در هویت یک برند تاثیر دارد:

  1. باعث متمایز شدن یک برند از سایر برندها می‌شود.
  2. موجب افزایش فروش محصول می‌شود.
  3. وفاداری مشتریان را بالا می‌برد.
  4. نقش یک رابط بین تولید کننده و مصرف کننده را دارد.
  5. به شناخت بهتر مخاطب درباره برند محصول کمک می‌کند.

 با توجه به مزایای جعبه‌های بسته بندی و نقش آن‌ها در هویت برند، پس باید گفت اولین اقدامی که تولیدکنندگان کالا پس از تولید محصول خود باید انجام دهند، سفارش جعبه بسته بندی است.

ساک دستی چیست؟

ساک دستی یا بگ دستی ابزاری است که به کمک آن می‌توان یک کالا را به آسانی حمل کرد. ساک دستی معمولا با مواد مختلف مثل کاغذ، مقوا، پارچه و... ساخته می‌شود و لوگو فروشگاه یا برند سازنده کالا بر روی آن درج می‌گردد.

ساک دستی معمولا دو کاربرد ویژه دارد که عبارتند از:

  • اولین کاربرد ساک دستی برای خرید است و اکثر فروشگاههای زنجیره ای بزرگ محصولات خریداری شده مشتریان را داخل یک ساک دستی که لوگو اختصاصی فروشگاه روی آن درج شده، قرار می‌دهند.
  • کاربرد دیگر ساک دستی این است که برندهای مطرح و مشهور در رویدادها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی ساک دستی را بعنوان هدیه به مخاطبان خود اعطا می‌نمایند.

1897076_606

انواع ساک دستی

ساک‌های دستی در انواع مختلف زیر و با متریال‌های گوناگون ساخته می‌شوند که هر کدام از  آن‌ها ویژگی‌های منحصربفردی دارند:

ساک دستی پارچه‌ای

جنس این نوع از ساک‌های تبلیغاتی پارچه یا نخ است. ساک پارچه‌ای به دلیل مقاوم بودن در برابر سایش، قابلیت این را دارد که چندین بار از آن استفاده کرد. در واقع یکی از ویژگی‌های بارز ساک دستی پارچه‌ای این است که از تولید مکرر ساک دستی جلوگیری می‌کند،  در نتیجه زباله کمتری وارد محیط‌ زیست می‌شود.

ساک دستی مقوایی

این نوع از ساک‌های تبلیغاتی با مقوای باکیفیت ساخته می‌شوند. به همین دلیل امکان چاپ لوگو و مشخصات فروشگاه یا برند مورد نظر بر روی ساک وجود دارد. به بیان دیگر می‌توان گفت که تصاویر و نوشته‌های چاپ شده بر روی ساک‌های تبلیغاتی مقوایی از کیفیت بالایی برخوردار است.

ساک دستی کاغذی

ساک‌های تبلیغاتی کاغذی همانطور که از نام آن مشخص است، از مواد کاغذهای با کیفیت مانند کاغذ گلاسه ساخته می‌شوند. کاغذهای گلاسه به دلیل سطح براق کیفیت چاپ تصاویر و نوشته‌ها بروی ساک‌های کاغذی بالا است در نتیجه تصاویر به طور واضح دیده می‌شوند. این ساک‌ها قابلیت بازیافت‌پذیری دارند و به محیط‌زیست آسیبی نمی‌زنند.

ساک دستی کرافت

ساک تبلیغاتی کرافت نوع دیگری از ساک‌های تبلیغاتی است که برای حمل محصولات و کالاهای لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرافت در واقع  یک نوع کاغذ یا مقوا بوده که از خمیر کاغذ شیمیایی ساخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های کرافت این است که استحکام بالایی دارد و به راحتی دچار پارگی نمی‌شود.  

ساک دستی پلاستیکی

ساک یا بگ پلاستیکی که به آن پلاستیک دسته دار هم می‌گویند نوع دیگری از ساک‌های تبلیغاتی بوده که مواد اولیه آن نایلونی یا نایلکسی است. این مدل از ساک دستی معمولا جزو پرکاربردترین نوع ساک دستی است که در انواع مختلفی همچون ساک پلاستیکی دسته موزی، ساک پلاستیکی دسته زنبیلی، ساک پلاستیکی دسته رکابی و… تولید می‌شود.

این مدل از ساک دستی معمولا یک ایراد بزرگ دارد و آن هم این است که بین 300 تا 500 سال طول می‌کشد تا تجربه شود و در واقع به محیط زیست، آسیب وارد می‌کند.

ویژگی‌هایی که یک ساک دستی باید داشته باشد

ساک دستی وظیفه تبلیغ یک برند را معمولا به عهده دارد پس باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد تا بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد:

  1. کیفیت پارچه یا کاغذ به کار رفته در ساخت ساک دستی باید مرغوب باشد.
  2. اندازه ساک دستی باید متناسب با سایز کالایی که قرار است داخل آن قرار بگیرد، باشد.
  3. تصاویر و نوشته‌های چاپ شده بر روی ساک دستی باید خوانا و قابل دیدن باشند.
  4. طراحی و ظاهر ساک دسته باید خلاقانه و یونیک باشد.
  5. لوگو برند باید در قسمت مناسبی از ساک دستی چاپ شود.
  6. دسته آن محکم و مقاوم باشد.
  7. قابل شستشو و چندبار مصرف باشد.

1892535_956

نحوه سفارش جعبه بسته بندی و ساک دستی به مجموعه چاپ نونگاه

شرکت چاپ نونگاه با یک دهه تجربه در حوزه چاپ و تبلیغات یکی از برترین شرکت‌های حوزه طراحی و چاپ است. چون کارشناسان این مجموعه با بهره بردن از دانش و تخصص خود در زمینه طراحی و همچنین بروزترین ابزارآلات طراحی و چاپ، انواع جعبه بسته بندی و ساک دستی را تولید می‌کند.

چنانچه قصد سفارش جعبه بسته بندی یا سفارش ساک دستی به مجموعه چاپ نونگاه را دارید. ابتدا با تیم مشاوره شرکت تماس حاصل فرمائید یا از طریق واتساپ به کارشناسان مجموعه پیام دهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما